تبلیغات در اینترنتclose
ده ترکيب مغذي و باور نکردني غذايي آموزش هک و امنیت آموزش و ترفند فناوری آموزش امنیت آموزش برنامه نویسی آموزش شبکه
زمان جاری : یکشنبه 28 مرداد 1397 - 12:47 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 72
نویسنده پیام
sotode
آنلاین

ارسال‌ها : 265
عضویت: 20 /7 /1392
محل زندگی: شهر غريبي ها
شناسه یاهو: o9199999999
تشکرها : 214
تشکر شده : 310
ده ترکيب مغذي و باور نکردني غذايي
«به نام خدا»

.


تصویر: /weblog/file/forum/smiles/9.gif10 ترکيب مغذي و باور نکردني غذاييتصویر: /weblog/file/forum/smiles/9.gif


.


تصویر: /weblog/file/forum/smiles/10.gif


.


برخي غذا‌ها که با هم ترکيب مي شوند، عملکرد بهتري از خود نشان مي دهند و بهتر با بيماري مقابله مي کنند.


.



به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، متخصصان تغذيه معتقدند غذاهايي که انسان ‌ها طي نسل ‌ها به خوردن آن ادامه مي دهند


از جمله برنج و لوبيا يا گوجه فرنگي همراه با روغن زيتون مغذي‌تر و خوشمزه‌تر است.


در اين مطلب به چند ترکيب غذايي مناسب اشاره شده که مغذي بودن آن را علم ثابت کرده است.


.



تخم مرغ پنير: ويتامين D موجود در زرده تخم مرغ، به جذب کلسيم لبنيات در بدن کمک مي کند و نه تن‌ها براي استخوان ‌ها بلکه براي سلامت قلب نيز مفيد است.



گوجه فرنگي روغن زيتون : ترکيب مقابله کننده با سرطان و بيماري قلبي به نام کاروتنوئيد به وفور در گوجه فرنگي يافت مي شود.


اين ماده قابل حل در چربي است و خوردن گوجه فرنگي با چربي ‌ها مانند روغن زيتون باعث جذب بهتر آن در بدن مي شود.




ماهي سير: هر دوي اين مواد با بيماري و التهاب مقابله مي کند. نتايج بررسي ‌ها نشان مي دهد مصرف ترکيب سير و ماهي با هم، ميزان کلسترول مضر خون را کاهش مي دهد.




شکلات شاتوت: محققان دريافته‌اند هنگامي که شاتوت همراه با شکلات مصرف شود،


فلاوانوئيد (کورستين در شاتوت و کاتکين در شکلات) که با بيماري مقابله مي کند قوي‌تر مي شود و در رقيق کردن خون و بهبود سلامت قلب موثرتر است.





زردچوبه فلفل سياه: زردچوبه داراي خاصيت ضدالتهابي است که براي مقابله با سرطان، بهبود عملکرد کبد،


کاهش کلسترول و پيشگيري از بيماري آلزايمر مفيد است. ترکيب کردن زردچوبه با فلفل سياه باعث مي‌شود بدن کورکومين (ماده فعال در زردچوبه) را هزار بار بيشتر جذب کند.




جو دو سر پرتقال: فنولز، نوعي ترکيب گياهي در جو دو سر و ويتامين C در پرتقال کلسترول مضر را کاهش مي دهد.


هنگامي که اين دو ماده با هم خورده شود در پيش گيري از بيماري قلبي ۴ برابر کارآيي بيشتري دارد.




ليمو و اسفناج: ويتامينC در ليمو ترش به جذب آهن گياهي موجود در اسفناج کمک مي کند.



اين ماده معدني از بروز بدخلقي پيش گيري مي کند.




لبو و نخود: نخود منبع عالي ويتامين B6 است که به بدن در جذب منيزيم موجود در لبو کمک مي کند.


ويتامين B6 در انتقال منيزيم به غشاي سلولي نيز موثر است. اين ماده مغذي هم به گونه اي عمل مي کند که علايم قاعدگي و ADHD را کاهش مي دهد.



چاي سبز و ليمو: ويتامين C ليمو شيرين باعث جذب مقدار بيشتري کاتکينز(نوعي آنتي اکسيدان) موجود در چاي سبز در بدن مي شود.




سرکه برنج: سرکه، قابليت برنج در افزايش ميزان قند خون را بين ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش مي دهد.


.


منبع : باشگاه خبرنگاران


.

تصویر: /weblog/file/forum/smiles/10.gif


امضا کاربر




غریبه در حال عبور از جاده ای بی انتها بود و زیر لب با خود می گفت :

جاده ی بیچاره ، تو هیچوقت معنای عشق را نخواهی فهمید ، و جاده در دل خود می گفت :

لعنت به این عشق ، سال هاست که با التماس زیر پای تو افتاده ام

و برای برگشتت جاده شدم ولی تو هرگز نفهمیدی
جمعه 25 بهمن 1392 - 17:45
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :